Nettbutikk

I Utdanningsforbundets nettbutikk kan du handle ulike profileringsartikler. Det er IDÉ House of Brands som er leverandør av vårt profileringsmateriell. De leverer bærekraftige produkter og er med på å synliggjøre Utdanningsforbundets visuelle profil utad.

Ny grafisk profil

I løpet av oktober 2024 innføres ny grafisk profil i Utdanningsforbundet, og i perioden fremover vil derfor utvalget i nettbutikken være litt begrenset. Dette for å sikre at vi er bærekraftige og slipper å sitte med store lagre med gammel profil – vi forsøker altså å tømme butikken.

Dersom fylkes- og lokallag har planer om å handle profileringsmateriell, er det viktig at alle fortsatt bestiller profilartikler gjennom nettbutikken vår som driftes av IDÉ. Her er vi sikre på at produktene er miljøvennlig, etisk produsert og i tråd med designmanualen vår. Vi skal sikre at det er godteri tilgjengelig utover mot profilskiftet, siden mange bruker dette i møter med medlemmer og tillitsvalgte.

Det er fint om lokallagene informerer arbeidsplasstillitsvalgte om prosessen rundt grafisk profil. Der lokallag har tradisjon med å dele ut ryggsekker til nye medlemmer og ATV, bør det gis beskjed om at de deler ut disse i løpet av høsten når ny profil er på plass.

Vi gleder oss veldig til å få på plass ny visuell identitet for organisasjonen, der vi styrker vår gjennomslagskraft gjennom at vi får et felles, moderne uttrykk. Målet er at vi får en fungerende fargepalett og visuell verktøykasse som er stor nok og svarer ut forbundets totale kommunikasjonsbehov. Det er byrået Anti, som har gjennomført store redesignprosjekter, som NRK, Deichman, Forskningsrådet og Universitetsforlaget, som utarbeider den nye visuelle profilen.