Grunnskole

Utdanningsforbundet leder an i innsatsen for å skape gode og trygge skoler, der alle har en plass i felleskapet. Sammen med oss er du del av et fellesskap for lærere som jobber sammen om dette, til elevenes beste.

Ikke medlem? Meld deg inn her

Utdanningsforbundet mener

Mer om vår politikk
Mannlig lærer med blyant hjelper to jenter ved pult

Vis tillit til profesjonen

Politikerne kan ikke gjøre lærernes jobb. Det er lærerne som er fagfolk og ser hva som fungerer best for det enkelte barn og den enkelte elev.

16.11.2016

Bilde av elev som skriver i en bok.

Dette er god praksis for lekser

Utdanningsforbundet ønsker inga detaljstyring av leksene på den enkelte skule. Vi meiner den beste måten å oppnå god leksepraksis er særleg gjennom seks prinsipp.

10.04.2019

07.03.2024 kl. 14:00 - 21.03.2024 kl. 14:00

Hvordan forstår vi utfordrende adferd hos barn og elever

Frist: 07.03.2024

Arbeid med elever som er utfordrende, beskriver lærere som noe av det vanskeligste når det gjelder utøving av klasseledelse. Krevende atferd utfordrer lærerens autoritet, forstyrrer læringsprosesser og kan skape sterk stressopplevelse hos både elever og lærere. Dette kurset vil belyse denne problemstillingen fra ulike vinkler. Kursholder er Pål Roland.

20.03.2024 kl. 10:15 - 16:00

Programmering for lærere i grunnskolen, Tromsø

Har du et ønske om å utvikle dine kunnskaper og ferdigheter innen programmering? Er du nysgjerrig på digital teknologi og programmering, men sliter med å komme i gang med undervisningen. Eller kanskje trenger du flere ideer og inspirasjon til undervisningsopplegg? Da er dette kurset midt i blinken for deg. Kurset avholdes i Tromsø.

Etiske utfordringer

Finn flere utfordringer her