Digital streikemarkering 29. august

Mandag 29. august blir det digital streikemarkering som du kan se her på denne siden eller på vår Facebookside.

Hvorfor streiker vi? Hvor streiker vi? Hva er siste nytt? Her finner du alt om streiken

Lærerne i KS-området er i streik fordi man ikke kan akseptere lønnstilbudet fra arbeidsgiver. For sjette år på rad er lærerne i skolen lønnstapere. Lærerne har hatt en lavere lønnsvekst enn de andre ansatte i kommunene og fylkene. Dette skjer samtidig som lærermangelen er kritisk. Nesten hver femte som jobber som lærer i skolen mangler lærerutdanning, ifølge tall fra SSB. Til syvende og sist er dette en streik for framtidens skole.

Førstkommende mandag arrangerer Utdanningsforbundet en digital streikemarkering for alle medlemmer og sympatisører. Streikesjef i Utdanningsforbundet, Steffen Handal, skal være i studio sammen med programleder Erik Aasheim.

Arrangementet begynner kl.18.00 på mandag. Da kan du se videoen her.

(Obs. Spol til sendingen starter)

Meld deg gjerne på markeringen her

Engasjement i hele landet

Formålet med markeringen er å vise litt av engasjementet i hele Norge for lærerstreiken. Det blir videoer, bilder og innslag fra hele landet som speiler streikeviljen. I tillegg blir det hilsener fra nordiske lærerkollegaer og Elevorganisasjonen - for å nevne noe!

Har du bilder eller videoer fra streikeaktivitet eller markeringer som du tenker bør være med i sendingen, så send dem gjerne til oss på: [email protected] merket «Digital streikemarkering».

Send inn spørsmål

Dersom dere har spørsmål om streiken dere ønsker å stille til Steffen Handal underveis i sendingen kan disse sendes til [email protected] eller du kan stille spørsmålet i kommentarfeltet til saken på Facebook. Det er begrenset med tid i tv-sendingen så vi kan ikke garantere at alle spørsmål blir besvart. Du kan også finne svar på spørsmål om streiken her