Lykke til med nytt barnehage- og skoleår!

Publisert: 21.08.2023

Utdanningsforbundet i Engerdal ønsker alle sine medlemmer lykke til med det nye barnehage- og skoleåret!

Både ved EBUS og i barnehagene våre er det nå full fart, med masse glade unger og ungdom - og dyktige ansatte. Ved EBUS er vi nå ca. 150 elever, hvor av ca. 60 er bosatte flyktninger eller bor midlertidig ved Engerdal mottak. Barnehagene har også fullt belegg. Det er en krevende jobb som står foran oss, men også verdens mest givende.

Forrige uke hadde vi samlet alle ansatte ved EBUS og de kommunale barnehagene til felles forelesning om inkludering. Dette var avsparket i et eget utviklingsarbeid om inkludering ved skole og i barnehagene.

Ved Voksenopplæringa på Drevsjø er de også i full gang, og ved Fjellheimen følger de sitt eget arbeidsår og har hatt aktivitet i hele sommer.

I tillegg har vi ei aktiv pensjonistgruppe, som vi vet bidrar både som "reservestyrke" og på språkkafé. Hva kommunen skulle gjort uten våre dyktige og høyst kompetente pensjonister vites ikke.