Seminar om barnehagestruktur i kommunen

Publisert: 27.01.2022

Utdanningsforbundet Narvik inviterte gruppelederne for de politiske partiene, samt hovedutvalg for oppvekst og kultur til et seminar med barnehagestruktur i Narvik kommune som tema. Som lærernes største profesjonsorganisasjon ønsker vi å bidra med å dele vår faglig forståelse for barnehage med de som skal avgjøre denne viktige saken.

Politisk arbeidsutvalg i lokallaget, sammen med tillitsvalgte og styremedlemmer, la frem og belyste hva barnehage er i dag og hva som skal til for å bygge en faglig god og bærekraftig barnehage som gir et forsvarlig og trygt tilbud til alle barna i hele kommunen.

Gjennom en virkelighetsfortelling fra en av barnehagene i kommunen fikk politikerne innblikk i noen av utfordringene og gledene de som jobber i Narvik-barnehagen møter hver dag.

Seminaret avsluttet med en lang og god runde der politikerne fikk stille spørsmål og diskutere barnehagepolitikk med oss.

Takk til politikerne som tok seg tid til å komme for å diskutere hvordan vi håndterer framtidas viktigste ressurs - barna.