KURS I AVVIK 1. november 2021

Publisert: 01.11.2021

Utdanningsforbundet Øystre Slidre arrangerer kurs i hva som er avvik i barnehage og skole.

Dessverre opplever våre medlemmer uønskede situasjoner i arbeidet som lærere og miljøveiledere i barnehager og skoler. Hva er avvik i barnehager og skoler og hvordan melder vi avvik?

Opplæring i Compilo, avvikssytemet Øystre Slidre kommune bruker, skal arbeidsgiver holde over nyttår. Der vil vi lære hvordan vi skal melde avvik.

Våre tillitsvalgte var på et kurs om hva avvik i barnehager og skoler er i vinter, og de mente alle ansatte burde fått denne opplæringen. Det har vært litt uklart om vi ville få til et samarbeid med arbeidsgiver om slik opplæring, men nå i høst har vi fått flere forespøsler med ønske om at Utdanningsforbundet gir tilbud om opplæring så fort som mulig, og da er vi så heldige at to tillitsvalgte i Utdanningsforbundet Innlandet stiller på kort varsel med to kursholdere; Aslak Stensrud og Geir Moen. Det var de to som holdt kurset for tillitsvalgte på arbeidsplassene i vinter og nå kommer de altså til oss. De vil ta for seg hva avvik er, og det blir god mulighet til å stille spørsmål.

Vel møtt!

Alle ansatte i barnehager og skoler er velkomne! Medlemmer som har meldt seg på får wraps, vann, te og kaffe når de kommer. Ikke-medlemmer som har meldt seg på og bestilt mat, må betale kr 75,-.

Påmeldingsfristen har dessverre gått ut, men alle som vil kan likevel komme (uten mat).