Fagfornyelsen: status, ressurser og partssamarbeid på skolene 2022 – resultater fra en undersøkelse blant arbeidsplasstillitsvalgte
Lærerprofesjonen har fått et stort ansvar for aktiv medvirkning i fornyelsen av læreplanverket. Denne undersøkelsen tar for seg status på skolene våren 2022.
Rapport 2 / 2022
Hvordan bør vi endre videregående opplæring?
Se opptak av seminaret her: www.udf.no/opptak
Spørsmål og svar om fagfornyelsen
Lurer du på noe i forbindelse med fagfornyelsen? Her får du svar på mange av de spørsmålene som stilles i forbindelse med læreplanene som ble tatt i bruk i 2020.
Forslag til lov om integrering og forslag til endringer i lov om norsk statsborgerskap
Utdanningsforbundet mener lovforslaget er godt tilpasset deltakere som har gode forutsetninger for å lykkes i det norske utdanningssystemet, men mener at de med ingen eller liten skolebakgrunn fra hjemlandet, bør ivaretas bedre.
Norskopplæring i det flerspråklige klasserommet
Et praksisnært kurs for lærere som ønsker gode verktøy til bruk i det flerspråklige klasserommet.
Retten til videregående opplæring
Utdanningsforbundet mener at retten til videregående opplæring er et sentralt prinsipp når viskal skape en inkluderende videregående opplæring som favner flest mulig.
Slik jobber vi for voksenopplæringsfeltet
Utdanningsforbundet arbeider for bedre rammevilkår og styrkede krav til kompetanse i voksenopplæringen.