Formannskapsmøte 14.februar

Publisert: 09.03.2023

Tirsdag 14.februar stilte mange medlemmer opp på formannskapsmøte da KS sitt debatthefte skulle opp.

👏🏽Politikerne i Nes tok ansvar👏🏽
Tusen takk til våre folkevalgte som sender et signal til KS om at det å rekruttere undervisningspersonale er et reelt problem, og ikke noe vi i Utdanningsforbundet dikter opp.
Følgende setning i kommunedirektørens svar på spørsmål 1 legges til : «KS bør være oppmerksom på at i Nes kommune har vi også store utfordringer med å rekruttere kvalifiserte lærere til skolen.» Dette ble enstemming vedtatt. I kommunedirektørens forslag var det bare vernepleiere, sykepleiere og barnehagelærere som var nevnt.
På spørsmål 3 var kommunedirektøren forslag at KS i år bør prioritere de med 3 og 4-årig høyskoleutdanning. I formannskapet fremmet SV, SP og AP en tilføyelse, slik at 5 årig høyskoleutdanning og lektor utdanning også bør prioriteres. Dette ble også enstemming vedtatt👏👏 Vi stilte mannsterke med cirka 20 medlemmer til stede, så politikerne skjønte at nå mener vi alvor.