God jul og et godt smittefritt nytt år!

Publisert: 17.12.2021

Nå nærmer det seg jul, og for de fleste av våre medlemmer også juleferie. Etter nok et svært spesielt år regner vi med at den er ekstra etterlengtet.

Også dette året har våre medlemmer hatt en ekstra krevende arbeidssituasjon. Det har vært viktig for oss å løfte fram saker som våre medlemmer har vært opptatt av. Det betyr ikke at vi får gjennomslag for alt, men det betyr at våre innspill blir hørt og vurdert. Vi håper at kortere åpningstid i SFO og barnehage, samt noe lengre juleferie i skolen kan hjelpe litt i en krevende hverdag. Pandemien er som en maraton – vi må dessverre holde ut en stund til. Vi er utrolig stolt og takknemlig for jobben dere gjør! Tusen takk.
Vi retter en stor takk til de tillitsvalgte som løfter fram sakene som medlemmene er opptatt av. Å være tillitsvalgt er en spennende og viktig oppgave. De må bære fram medlemmenes budskap både til forbundet og ledelsen. I år har det vært ekstra krevende å samtidig være profesjonsutøver og tillitsvalgt. Det er krevende å både ivareta barn og elevers behov for omsorg og læring og samtidig ivareta medlemmenes behov for forutsigbare og gode arbeidsforhold. Både tett dialog med medlemmene og arbeidsgiver er avgjørende for å lykkes
Våre ledermedlemmer fortjener også en stor takk. Det å være leder i en slik tid er særlig utfordrende.
Et annet tema som har preget denne høsten er tariffoppgjøret 2021. I år har vi har forhandlet lokalt for alle våre medlemmer i kommunal sektor. Informasjon om resultatet fra dette er sendt direkte til hver enkelt via Agresso.
Nå er det tid for å puste litt ut og forhåpentligvis nyte noen gode dager, - takk for godt samarbeid og en riktig god jul og et godt nytt år til dere alle!
Vi tar juleferie fra kontoret fra og med 23.des. til og med 2.januar, men vi er tilgjengelige på mail i hele jula: [email protected]