Barnehagedagen 2024

Publisert: 22.03.2024

Tema for årets barnehagedag var "Stedet mitt". I Koppang barnehage ble det presentert som en utstilling med tog og jernbane, dyr og bær i skogen.

Barnehagedagen 2024 ble i år markert tirsdag 12. mars, med slagordet "Stedet mitt". Kulturarv var tema, og formålet var å synliggjøre hva barna får oppleve, erfare og lære i barnehagen.  I Koppang barnehage ble det jobbet kreativt på mange vis med å lage glimt fra stasjonsbyen Koppang langs et jernbanespor. De fire årstidene ble også representert i utstillingen. Foreldrene til barna i barnehagen ble invitert på foreldrekaffe på ettermiddagen, og fikk se både utstillingen og bilder av barna som jobbet med temaet. Her var det reklame på togene, vogner lastet med både tømmer og annet materiale, og elementer hentet fra naturen.

- Vi har tatt utgangspunkt i toget, da det er en tydelig og vesentlig del av nærmiljøet vårt. Hver dag hører vi barna rope: Toget! når det tuter og kjører forbi barnehagen - alle løper mot gjerdet for å se, står det skrevet på informasjonsplakaten fra avdeling Stubben.

I tillegg har barnehagen tatt utgangspunkt i det som barna kjenner godt fra nærmiljøet, bua i skogen, bærplukking, dyr i skogen og årstidene.