Medlemsmøte i pensjonistklubben 15.03.2023

Publisert: 24.03.2023

Tema: «Pensjonistene i Utdanningsforbundet, kamp eller kos?» v/Harald Bjørløw. Det møtte 33 glade pensjonister. Signe Møgster ønsket velkommen og presenterte Harald Bjørløw. Vi startet møtet med å synge «Vår tanke er fri» akkompagnert av Harald på gitar.

Harald, som er leder av Pensjonistrådet på landsplan, holdt et svært interessant og engasjerende foredrag om pensjonistenes medlemsforhold i Utdanningsforbundet. Særlig poengterte han pensjonistenes mangelfulle rettigheter på alle nivåer i organisasjonen. Pensjonistenes representanter har - pr. dato - kun møte, tale- og forslagsrett, men ikke stemmerett i styrene hverken på lands- og fylkesplan eller lokalt.

På lokallagets årsmøte, 07.03.23, ble det vedtatt, etter forslag Pensjonistklubben, at Pensjonistrådets leder på landsplan også skal ha stemmerett i forbundets sentralstyre. Nå arbeides det også for at pensjonistenes representanter skal få stemmerett i styrer på alle nivåer i Utdanningsforbundet.

Etter et godt måltid med snitter og kake, orienterte Signe om medlemsmøter for resten av våren samt litt om høstens program:

• På Kroverten, 18.04.23, kl. 12.00, «Italia - fra innsiden» v/Aud Holm Seland.
  • Sommerutflukt til Bøylefoss kraftstasjon og museum, 30.05.23, kl. 12.00, med Sverre Valvik som guide.
  • Medlemsmøte på Granestua, 22.08.23, kl. 12.00. Tema: «Granestua 75 år» v/Gunnar Dag Tørå
  • Fulltegnet tur (40 påmeldte) til Toscana med Cinque Terre, 02.- 09.23.

Det så ut til alle frammøtte hadde det hyggelig og koste seg.

Til slutt takket Signe for samværet, ønsket alle vel hjem og minte oss på medlemsmøtet, 18.04.