Pensjonistklubbens tur til Kroatia 10. - 14. september 2022

Publisert: 06.10.2022

Lørdag 10. september kom Dag Aasbø sin buss og hentet 29 spente pensjonister på Harebakken. Målet var Gardermoen - Kroatia. Etter 12 timers reise kom vi trygt frem til Vrsar på den vakre Istriahalvøya i Adriaterhavet. Vi gledet oss til fire dager her. Vi ble ikke skuffet. Vi bodde på vakre og flotte Hotell Belvedere alle fire nettene. Hotellet lå tett ved havet. Her spiste vi en fantastisk frokost  hver morgen og inntok de fleste middagene her i  en stor, toppmoderne restaurant. Vi opplevde flotte utflukter til Rovinj og Porec. Turene ble ledet av vår eminente norske reiseleder den lokale guiden, Mia. Vi lærte masse om Istriahalvøya og Kroatia forøvrig. Vi hadde også utflukt til Pula hvor vi bl a  så rester av det 2000 år gamle romerske amfiteateret. Siste dagen hadde vi en  kjempefin båttur gjennom Lim fjord. Etter fire opplevelsesrike dager, ble vi trygt kjørt til flyplassen i Pula. Og så ble det en sen flytur. Vi landet trygt på Gardermoen. Der sov vi noen timer før vi gikk på bussen som kjørte oss trygt hjem til Harebakken . Pensjonisttur  i   Pensjonistklubben er topp! Mange hyggelige samtaler, gode lattere deilige måltider, mange opplevelser, bading i Adriaterhavet i 24 grader pluss og nye vennskap ble det disse dagene.  Stor takk til alle som var med og til alle som gjorde turen så hyggelig! Og dette gjelder i aller høyeste grad  Arnt William Olsen som er vår fremragende og dyktige turkoordinator med Dag Aasbø reiser.

Klikk på lenken under for å se en større utgave av bildet.