Nytt fra pensjonistrådet februar 2024

Nytt pensjonistråd i Utdanningsforbundet Troms:

Leder: Eva Marie Storø - Kvæfjord

Nestleder: Jon Arvid Haugen – Skjervøy

Medlemmer:
Magne Arne Reigstad – Senja
Brit Digre – Kvæfjord
Stein Thraning – Senja
Laila Brodtkorb - Tjeldsund

Vara: Arla Ritva Wilhelmson - Lavangen, Eva Sørensen – Kvæfjord, Tord Corneliussen- Lyngen, og Ragna Schwenke - Tromsø.

Fylkesstyrekontakt: Bodil Bakkelund Westgren - fylkesstyret.

Per nå har rådet hatt 3 møter (2 i høst og et i januar)

Hvilke saker skal pensjonistrådet i Troms være opptatt av?

Pensjonistrådet i Troms ønsker å sende ut informasjon til pensjonistene i Troms om de sakene vi arbeider med. Vi ønsker også at våre pensjonister skal være aktive og engasjerte medlemmer i Utdanningsforbundet, og vi ønsker at infoskrivene vi sender ut er interessante for dere å lese. Derfor vil vi gjerne at dere tar kontakt hvis dere har ønsker eller ideer for hva vi kan arbeide med.

Kontaktinformasjon: [email protected]

Noen av sakene vi allerede har arbeidet med (og som vi dessuten gjerne jobber mer med):

• Innspill til fylkesstyret i forbindelse med høring om forskrifter til ny opplæringslov. Vi er enige om at pensjonistrådet ønsker å gi innspill til høringer fordi vi mener å være en ressurs for bygging av norske barnehage- og skolepolitikk og fordi det er spennende å få være delaktig i utviklinga av framtidssamfunnet vårt.
  • Møteplan 2024, herunder muligheter for å samle pensjonister, pensjonistrådsledere og pensjonistansvarlige i lokallagene.
  • Hvordan kan vi bidra til etablering av pensjonistråd i lokallagene? Per i dag er det bare tre lokallag som har aktive pensjonistråd, og et lokallag som er i etableringsfase av pensjonistråd.
  • Hvordan kan vi nå pensjonistene i eget fylke, og hvordan sikre at lokallagene er delaktig i informasjonsarbeidet? Pensjonistrådet i Troms vil søke å få innspill på samlingene for lokallagslederne for å informere om arbeidet vårt.

pensjonistrådet Troms