Julekurven 2022 trukket

Publisert: 16.12.2022

Hanne Torill på frivilligsentralen fikk trekke årets julekurv. Vinneren ble Jenny Rødland, pedagogisk leder på Vik oppvekstsenter.

Utdanningsforbundet Kvæfjord var innom frivilligsentralen torsdag 15. desember. Der leverte vi  litt julekos til vårt medlem og daglig leder, Hanne Torill Thin Markussen, med oppfordring om å dele med sine venner på møteplassen. Samtidig benyttet vi høvet til å få hjelp med trekking av julekurven 2022. Den heldige vinneren ble Jenny Rødland.

Frivilligsentralen i Kvæfjord organiserer ulike aktiviteter som befolkninga i Kvæfjord trenger. Da vi kom, hadde hun akkurat formidlet hjelp der eldre fikk ungdommelig hjelp til snørydding. Dette er bare et eksempel på en vinn-vinn-situasjon som Frivilligsentralen hjelper med. På hjemmesiden deres kan du lese: "Alle har noe å gi og alle trenger en hånd. Vi brenner for at mennesker skal møtes og berike hverandre. Å bidra for andre gjennom frivillig innsats skaper ny mening i livet." Flere av aktiviteten har også barn og unge som målgruppe. Det liker vi.