Takk for besøket!

Publisert: 24.11.2022

Lærerprofesjonen, klubbarbeid, medlemsarbeid og påvirkning. Det var noe av det fylkesleder Thore Johan Nærbøe tok opp med medlemmene i Stor-Elvdal.

Det finnes en teori som heter «Six Degrees of Separation». Teorien påstår at ingen mennesker er mer enn seks bekjentskaper unna hverandre, enda vi nå er snart åtte milliarder mennesker på jorden. Via en venn av en venn og så videre, på seks steg, kan du altså kobles sammen med hvem som helst på planeten. Fylkeslederen omsatte teorien til praktisk arbeid for de 16 medlemmene som møtte opp på medlemskvelden vår den 23. november 2022.

- Dere kjenner Mari, Mari kjenner meg, jeg kjenner Steffen Handal, han kjenner kunnskapsminister Tonje Brenna, hun kjenner statsminister Johas Gahr Støre og han kjenner FNs generalsekretær Antonio Guterres, forklarte fylkeslederen.

Alle i Utdanningsforbundet kan påvirke. Stor-Elvdal arrangerer årsmøte 14. mars 2023, deretter er det fylkesårsmøte i mai og landsmøte til høsten. Har du som medlem i lokallaget ideer til hva Utdanningsforbundet skal jobbe med? Veien til gjennomslag kan være kort.

Medlemskvelden ble avsluttet med julemiddag på Stor-Elvdal hotell. Andebryst, pinnekjøtt, hjortebiff og ribbe ble toppet med riskrem og multekrem. Fem pensjonister og 11 medlemmer fra barneskolen, ungdomsskolen og videregående sørget for god stemning, og stilte flere spørsmål til fylkeslederen som var på besøk. Medlemmene fikk en pølsepinne med UDF-logo, med en klar oppfordring fra om å samles rundt leirbålet og snakke sammen. - Sterkere sammen, forklarte lokallagslederen.