Utdanningsforbundet fornyer avtalen med Tryg Forsikring

På vegne av sine 190.000 medlemmer fornyer Utdanningsforbundet samarbeidet med Tryg Forsikring ut 2028.

Sekretariatsjef i Utdanningsforbundet, Lars Erik Wærstad, ser frem til en ny avtaleperiode med Tryg Forsikring, og uttrykker forventninger til den nye avtalen for medlemmene.

– Vi har sikret en solid og konkurransedyktig avtale med Tryg Forsikring, som gir medlemmene et godt utvalg av forsikringsløsninger til konkurransedyktige betingelser. Tiden vi er inne i nå, med stor økonomisk usikkerhet for mange, fordrer at vi søker løsninger som gir den ekstra tryggheten et fagforbund kan gi medlemmene. Denne type avtaler sikrer gode forutsigbare vilkår for våre medlemmer, i en ellers usikker tid, sier Wærstad.

Gode priser og vilkår

Avtalen og samarbeidet mellom Tryg Forsikring og Utdanningsforbundet startet i 2002. Den gang som nå, har forbundet lagt stor vekt på gode priser og vilkår som grunnlaget for avtalen. Trygs brede utvalg av forsikringer gjør at Utdanningsforbundet har satset på én samarbeidspartner for alle forsikringene.

– Det utvises stor tillit fra en organisasjon som Utdanningsforbundet når vi velger å forlenge samarbeidet med ytterligere fem år, sier sekretariatsjef Lars Erik Wærstad i Utdanningsforbundet.

Trygghet i fremtiden dreier seg om bærekraftige løsninger

Utdanningsforbundet og Tryg Forsikring er begge opptatt av sunn vekst, og jobber sammen om innhold i forsikringsproduktene, digitale løsninger og bærekraft i porteføljen. Med økende klimautfordringer er det viktig for både Tryg og Utdanningsforbundet å ha en samarbeidspartner som setter bærekrafts arbeidet høyt. Espen Opedal understreker at forebygging av skader er viktig i denne sammenheng.

– Færre skader betyr blant annet mindre produksjon av reservedeler og bruk av ressurser. Den mest bærekraftige skaden er faktisk den skaden som aldri skjer.

Han mener det lange samarbeidet med Utdanningsforbundet gjør at Tryg har blitt godt kjent med medlemmene i forbundet.

– Vi kjenner deres behov for en solid og trygg leverandør, som jobber innovativt for å sikre gode og fremtidsrettede løsninger, sier Opedal.