Jobber du i en PBL barnehage? Svar på spørreundersøkelsen

I løpet av uke 4 går det ut en spørreundersøkelse om blant annet bruk av planleggingstid til barnehagelærere og pedagogisk ledere i tariffområdet PBL. Svar ut undersøkelsen og hjelp oss å få et godt grunnlag i forkant av tariffoppgjøret!

Undersøkelsene er bygd på samme mal som arbeidstidsundersøkelsen som ble gjennomført for barnehagelærere og pedagogiske leder i tariffområdet KS vår 2023. I motsetning til KS har arbeidstidsavtalene i PBL 4 timer planleggingstid(ubundet tid) lagt utenfor bundet arbeidstid, og flere av spørsmålene som stilles i disse to undesøkelsene vil derfor være annerledes enn i KS undersøkelsen.

Undersøkelsen vil gi oss ny og oppdatert kunnskap om våre medlemmers bruk av arbeidstid og vil på samme måte som medlemsundersøkelsen i KS, være viktig i det videre barnehagepolitiske arbeidet, og særlig når det gjelder reforhandling av arbeidstidsavtalene. Arbeidstid er blant annet et av temaene som kan bli en del av hovedtariffoppgjøret 2024.

Undersøkelsene sendes ut til alle medlemmer, registrert med stilling som barnehagelærer eller pedagogisk leder i barnehagene, som vi har e-post-adresse til i tariffområdet. Det betyr utsending til 7479 medlemmer i PBL.