Jobber du i en kommunal barnehage i KS området?

Utdanningsforbundet sender i uke 12 ut en  spørreundersøkelse om arbeidstid. Denne har gått til deg som jobber som pedagogisk leder eller barnehagelærer i kommunale barnehager. Vi håper du som har mottatt undersøkelsen kan avse noen minutter til å svare på denne, slik at vi kan få din hjelp.

De av våre medlemmer som er registrert som barnehagelærer eller pedagogisk leder i en kommunal barnehage har enten fått, eller vil få en spørreundersøkelse via den epostadressen du har registrert på Min side på Utdanningsforbundet nettside.

Bakgrunnen for denne undersøkelsen er at Utdanningsforbundet trenger mer kunnskap om våre medlemmers arbeidssituasjon i vårt barnehagepolitiske arbeid. Blant annet er dette knyttet til reforhandlinger om særavtalen SFS 2201 for barnehager, skolefritidsordning, skole og familiebarnehager. Spesielt viktig for oss er å få innsikt i din mulighet til å planlegge din pedagogiske virksomhet og hvordan du får brukt planleggingstiden. Vi oppfordrer ALLE til å delta.

Har du ikke fått epost? Sjekk søppelposten, kanskje ligger den der.

I tillegg har det også gått ut en undersøkelse til styrere både i kommunale og private barnehager. Denne undersøkelsen omhandler styreres arbeidsoppgaver og utføres av Rambøll, på oppdrag fra Utdanningsforbundet.

Tusen takk for at nettopp DU tar deg tid til å besvare våre spørsmål.