Julehilsen fra fylkesleder

Julehilsen fra Utdanningsforbundet Vestfold og fylkesleder Lars Kristian Waale med noen ord om den stoltheten man har i jobben som lærer, men også hvilke bekymringer man møter i budsjett.

Kjære Medlem i Utdanningsforbundet Vestfold - og til alle andre som følger oss.

Denne uka er det innspurt i skoler og barnehager. Snart er det jul, og det har vært et halvt år med utfordringer, gleder og menneskemøter.

Oppdraget vårt er krevende, men når barneøyne lyser opp fordi en kode knakk, da er det verdt det. Vi har virkelig en spennende hverdag og deler et fantastisk samfunnsoppdrag. Hver dag utgjør du en forskjell i andres liv.

Lærerjobben er krevende, og det følger et stort ansvar med. Det skal vi ta på alvor.  Samtidig ser vi at budsjettene for de fleste kommunene i Vestfold legger opp til at oppdraget vårt får enda trangere rammer neste år. Det frustrerer oss for skal man satse på barna, må man også satse på læreren. Vi skal jobbe med politikerne i kommunene og fylket vårt og være tydelige på at ønsker man det beste for barna, må man også prioritere dem når det kommer til budsjettet. Hverken din jobb som medlem, eller vår jobb som Utdanningsforbundet er over. Et nytt år vil by på nye utfordringer og muligheter. Vi vil nok kjenne på frustrasjonen over trange rammer, men vi vil også se barn lyse opp fordi du utgjør en forskjell i deres liv. Men først skal vi unne oss en god, velfortjent pause.

Utdanningsforbundet Vestfold ønsker deg en riktig god jul. Og vil takke deg for jobben du hver dag gjør for våre unge.

Lars Kristian Waale
fylkesleder

FST og ansatte

Fylkesstyre og ansatte ønsker dere alle en riktig god jul og et godt nytt år