Samisk temaarbeid

Hvilke pedagogiske aktiviteter eller undervisningsopplegg har din barnehage eller skole knyttet til samisk historie, kultur og tradisjon? Vi vil gjerne høre om dem i tiden fram mot samenes nasjonaldag den 6. februar.

Utdanningsforbundet har gjennom samarbeidet med Education International (EI) forpliktet seg til å arbeide målrettet for å styrke urfolks perspektiver i utdanningspolitikken, nasjonalt og internasjonalt.

Mange barnehager og skoler jobber mye og kreativt rundt tema knyttet til samisk historie, kultur og tradisjon. Spesielt i tiden fram mot samenes nasjonaldag, 6. februar.

Barnehager og skoler er gjennom Rammeplanen for barnehager og Læreplanens overordnet del, forpliktet til å gi barn og elever kjennskap til samer som Norges urfolk, samisk kultur og tradisjon. En del har egne pedagogiske opplegg og undervisningsopplegg knyttet til samenes nasjonaldag. Utdanningsforbundet Trondheim ønsker å høre hvordan ulike avdelinger og trinn jobber med dette temaet. Send oss noen ord og bilder innen 10. februar, og dere blir med i trekningen av en premie. Inviter oss også gjerne på besøk i tiden fram mot 6. februar.

Send ditt bidrag til [email protected] og skriv «Samisk temaarbeid» i emnefeltet.