Kontaktperson faglig og administrativt støttesystem Bodil Bakkelund Westgren

I ukene som kommer vil vi presentere fylkesstyres ledelse, kontaktpersoner for de fem ulike medlemsgruppene, leder av lederrådet i Troms, samt hovedtillitsvalgt i Troms fylkeskommune.

Hvem er du?
Jeg vokste opp i en stor familie med mor, far og seks barn, vi bodde hovedsakelig i Indre Troms etter som min far var militær. Etter hvert flyttet vi til Narvik og der gikk jeg på videregående skole.
Etter videregående skole jobbet jeg to år som ufaglært på skoler i Måsøy i Finnmark og Lyngen i Troms. Det var to fine år som gav mersmak, og i 1981 begynte jeg på lærerskolen i Tromsø.
Jeg har lagt bak meg mange år i dette flotte yrket og jeg har tatt videreutdanning i veiledningspedagogikk og spesialpedagogikk. I 2016 tok jeg mastergrad i spesialpedagogikk og begynte som pedagogisk psykologisk rådgiver i PPT.
Jeg har bodd i Tromsø fra 1981, jeg er gift og har to voksne barn.

Hva gjorde du før du startet i vervet?
Jeg meldte meg inn i Lærerlaget (som etter hvert ble til Utdanningsforbundet) det siste halvåret på lærerskolen, og har vært med siden.
Jeg har vært arbeidsplasstillitsvalgt både i skole og i PPT, «overgangen» til PPT ble mitt møte med medlemsgruppe faglig og administrativt støttesystem (FAS).
I tillegg til vervet i fylkesstyret sitter jeg i lokallagsstyret i Tromsø.

Hva blir din oppgave i fylkesstyret, hva skal du jobbe med?
Som kontaktperson for faglig og administrativt støttesystem er jeg et bindeledd mellom sentralleddet og fylkesstyret og lokallagene. Jeg møter medlemmer og er med på klubbmøter og medlemsmøter.
Jeg er en del av kontaktforum FAS der jeg møter kontaktpersoner fra de andre fylkene og HTVer i landsdekkende statlige virksomheter (Bufetat, Statped, Statsforvalteren). Der diskuterer vi saker som angår FAS, men også saker som angår støttesystemets kontakt med skole og barnehage.
Sammen med kontaktpersonene i Nordland og Finnmark har jeg ansvaret for Finotronettverket, to ganger årlig arrangerer vi kurs for våre ATVer i PPT og FAS. Her formidler vi nytt fra Utdanningsforbundet og har aktuelle faglige temaer.
Jeg er sekretær for pensjonistrådet i Troms, der møter jeg seks engasjerte pensjonister.

Hvis vi møtes for en kopp kaffe, hva småsnakker vi om?
Det kommer an på hva du vil snakke om, om vi ikke skal snakke om UDF så finnes det mye annet. Jeg er opptatt av familien min, friluftsliv og liker å være på tur. Sammen med familien tilbringer jeg gjerne helgene på hytta i Lyngen.
Jeg er glad i teater, liker å lese og å strikke.