Uravstemningen om tariffoppgjøret i Oslo kommune er nå avsluttet

Når blir resultatet publisert? Det er sentralstyret i Utdanningsforbundet som mottar resultatet og behandler det. Offentliggjøring av resultatet og sentralstyrets konklusjon vil, slik vanlig prosedyre er, bli publisert når dette er meldt til Oslo kommune. Frist for dette er 10.desember.

Offentliggjøring av resultatet og sentralstyrets konklusjon vil, slik vanlig prosedyre er, bli publisert når dette er meldt til Oslo kommune. Felles frist for organisasjonene for tilbakemelding til Oslo kommune er 10. desember, KAH (LO) har fortsatt uravstemming blant sine medlemmer med frist 7. desember.

Dersom mer enn to tredjedeler av medlemmene i Oslo kommune har stemt i uravstemningen, er resultatet bindende for sentralstyret. Hvis 50 % av medlemmene stemmer enten JA eller NEI, er også resultatet bindende for sentralstyret. Hvis ingen av disse kravene ikke er oppfylt, er resultatet rådgivende.