Hvem blir den nye ledelsen i Utdanningsforbundet sentralt?

På landsmøtet i november skal det velges en helt ny ledelse i Utdanningsforbundet sentralt, etter at hele den sittende ledelsen sa at de ikke tar gjenvalg.

Alle fylkeslag har nå nominert hvem de ønsker som ny ledelse. Fylkesstyret i Utdanningsforbundet Oslo har nominert Geir Røsvoll (Trøndelag) til leder, Ann Mari Milo Lorentzen (Troms) til 1. nestleder og Terje Vilno (Oslo) som 2. nestleder. Det er landsmøtet som velger om det skal være en eller to nestledere.

Det er delegatene på landsmøtet som velger ny ledelse, og det er flere foreslåtte kandidater den sentrale valgkomiteen nå skal ta utgangspunkt i. Her kan dere lese hvem alle fylkeslagene har nominert til ny ledelse.

Det er mange plasser og verv som skal velges på landsmøtet. Fylkesstyret i Utdanningsforbundet Oslo har blant annet nominert forskjellige personer som medlemmer av sentralstyret, og på de tre første varaplassene.

Navnene på de vi har nominert er:

• Bente Myrtveit (G)
  • Stine Christensen Holtet (G)
  • Thomas Nordgaard (G)
  • Bjørn Sigurd Hjetland (G)
  • Thom Jambak (VGO)
  • Ida Næss Hjetland (FAS)
  • Kitty Garborg (UH)
  • Anna Lena Pedersen (BHG)
  • Anne Yun Rygh (VGO)
  • Odd Arild Viste (BHG)

Møtende varaer til sentralstyret:

• Silje Marie Bentzen (G)
  • Renee Christin Røyneland (B)
  • Morten Skauen Sørmo (VGO)

Det er sentral valgkomite som innstiller personer til de forskjellige posisjonene, og landsmøtet som velger. Vi ser frem til et spennende valg, og er glade for at så mange gode kandidater stiller.