Hva har dere tenkt å gjøre med lærermangelen?

Publisert: 30.03.2022

Utdanningsforbundet ga kommunestyret noe å tenke på når det gjelder lærermangel.

Som et ledd i kampanjen "Savnet lærer" stilte leder i Utdanningsforbundet Stor-Elvdal, Mari Kværnes, et spørsmål til kommunestyrets spørrehalvtime. Ordfører Even Moen takket for innlegget, men hadde ikke noen konkrete løfter med seg på talerstolen.

Spørrehalvtimen har eksistert i flere år, men har sjelden vært benyttet av andre innbyggere enn de folkevalgte kommunestyrerepresentantene. Det er viktig for lokaldemokratiet at flest mulig bruker muligheten de har til å sette saker på dagsorden. Dessverre ble ikke kommunestyremøtet 16. mars 2022 filmet og lagt ut på kommunens youtubekanal, men heldigvis finnes innlegget skriftlig - vedlagt her.