God jul og godt nytt år!

Publisert: 15.12.2023

Det er kaos på kontoret i Strandgata 😬 Den ferske lokallagsnissen har undervurdert hvor omfattende en pakkejobb er, og går nå i møte en velkjent «rookie mistake» 🫣 Planen var at gaver skulle ut før jul, sammen med velmente takknemlige ord til alle dere, våre flotte medlemmer. Men så var det dette med tiden da, og antall hender og hoder i sving: dere kjenner jo til det - dere medlemmene våre. Det er rett og slett for mye jobb for en stakkars nynisse å få det ut i løpet av dagen - som har glemt å sette alvene sine i sving med dette i tide (for alver finnes). Da denne nissen snart skal ut og fly håpes det på forståelse for at gavene kan komme seilende sånn litt utpå nyåret for flere av dere. Noe er pakket og klart og blir levert idag, men dessverre ikke alt.

Nissen og alvene har jobbet hardt med andre ting for dere denne høsten, og gårsdagen viste oss at det nytter! Forslaget om å avsette assisterende styrere i barnehagen ble tatt bort, og både budsjetter og ordlyden fra talerstolen ellers i går viser at politikerene i byen har tatt innover seg alvoret, og har satset på tiltak i barnehagene. Dette er utvilsomt et steg i riktig retning i en krevende tid!
Man får sjelden og kanskje aldri gjennomslag for alt man har behov for - da er det likevel viktig å fortsette å så frøene, engasjere seg og ta til orde i møte med politikere og i det offentlige ordskiftet - på den måten kan man, som denne gangen, få gjennomslag for noe av det som er viktig hver gang.

Med ønske om en god jul, og et godt nyttår ❤️🎄✨