Fra student til ordinært medlem

For at vi skal ivareta dine rettigheter som arbeidstaker, må du være registrert med riktig opplysninger. Her får du oversikt over hvilke opplysninger dette er og hvordan du registrerer dem.

Hvordan melde overgang?

Du må være innlogget for å melde overgang. Skjemaet du skal fylle ut finner du på Min side. Vi trenger følgende opplysninger:

  1. Opplysning om utdanning (for eksempel adjunkt)
  2. Navn på eventuell arbeidsplass og arbeidsgiver
  3. Stillingstittel (står på lønnsslippen)

Ingen kontingent det første året etter utdanning

Meld derfor overgang selv om du ikke er i jobb enda. Da kan vi ivareta deg, også i jobbsøkerprosessen. 

Her er noen fordeler ved å være medlem når du er nyutdannet

Automatisk grunnforsikring

Ved innmelding blir du registrert med grunnforsikring. Denne inneholder en livsforsikring, familie ulykkesforsikring og erstatning ved familiemedlemmers dødsfall. Forsikringen koster kr 996 per år og du har mulighet til å reservere deg mot den. Denne vil du motta en egen faktura på.

Les mer om grunnforsikringen og hvordan du kan reservere deg