Linn Therese Myhrvold valgt inn i sentralstyret

Utdanningsforbundet Innlandet gratulerer Linn Therese Myhrvold som sentralstyremedlem i kommende periode.

Thore Johan Nærbøe holdt en flammende appell for Linn Therese rett før landsmøtet gikk til votering.

- Linn Therese baner vei, helt på egen hånd, og etterlater seg ny jord der andre kan få lov til å vokse. Linn i samspill med andre er vanvittig å se på. Hun er en foregangsfigur, men også en lagbygger. Linn tar ansvar selv, men slipper andre til når hun må. Linn er kunnskapsrik, hun er engasjert, hun har mot, hun har en vilje som bidrar til at hun får gjennomslag. Linn er snill og hun har en kraft som er helt spesiell, sa han blant annet fra talerstolen.

Linn kommer fra vervet som lokallagsleder og hovedtillitsvalgt i Østre-Toten. Ann Mathilde Jostad, nestleder i Østre-Toten fulgte spent med på streamingen fra landsmøtet. Hun gratulerer Linn med nye utfordringer.

- Først og fremst vil jeg på vegne av lokallaget få gratulere Linn så masse med valget! Videre vil jeg gratulere resten av oss med en utrolig dyktig kandidat i sentralstyret. Personlig ser jeg på oppgaven med å fylle hennes sko som litt som å hoppe etter Wirkola, men det er verdt det, sier hun.

Linn Therese starter i vervet som sentralstyremedlem 1. januar. Valgkomiteens innstilling fikk for øvrig flertall på landsmøtet.

Her kan det leses mer om hvilke oppgaver Linn håper på å få i det nye sentralstyret.

Bilde av ni av ti faste sentralstyremedlemmer i Utdanningforbundet som står på scenen og ser mot fotograf.

Dette er det nye sentralstyret

Landsmøtet har valgt nytt sentralstyre som skal lede Utdanningsforbundet de neste årene. Valgkomiteens innstilling fikk flertall.

08.11.2023

Bilde av Linn Therese Myhrvold fra talerstolen på landsmøtet i Utdanningsforbundet Innlandet

Innlandet fikk gjennomslag for vedtektsendring

Utdanningsforbundet Innlandet foreslo en økning i antall delegater til representantskapet etter at det ble flere fylkeslag ved reversering av regionreformen. Landsmøtet støttet forslaget og dette ble vedtatt mandag kveld.

07.11.2023