Levende klassemiljø

- klasseledelse og relasjonsbygging i en skole i endring

sep

Bergen, Vestland

Frist: 21.08.2020

Påmelding
24.09.2020 10:00:00 24.09.2020 10:00:00 Europe/Oslo Levende klassemiljø Levende klassemiljø er et kurs for lærere og lærerstudenter som ønsker konkrete og inspirerende redskaper. Du lærer teknikker for å utvikle et tydelig læringsfokus og sterk relasjonsbygging i undervisningen. C. Sundtsgate 9, 5004 BERGEN

Bindende påmeldingsfrist: 21. august
Meld deg på i dag - kurset vi arrangerte i Oslo ble fulltegnet veldig raskt.

Levende klassemiljø er et kurs for lærere og lærerstudenter som ønsker konkrete og inspirerende redskaper. Du lærer teknikker for å utvikle et tydelig læringsfokus og sterk relasjonsbygging i undervisningen. Hvordan navigere i et landskap som synes mer komplekst enn noen gang? Kurset består av mange praktiske øvelser og oppgaver.

Det er kun 50 plasser.

Om innholdet:

• Effektiv tidsutnyttelse og tidsstyring
  • Ta eierskap over rommet
  • Dyrk motivasjonen - trykk på de riktige knappene
  • Hvordan balansere det digitale og det analoge?
  • Læreren som skuespiller - teaterbaserte teknikker i klasseledelsen

Kursleder:
Jørgen Moltubak holder en rekke kurs og foredrag om klasseledelse og skoleutvikling. Han har skrevet tre bøker, Gnistrende undervisning - håndbok i klasseledelse og undervisningsdesign (2015), Gnistrende samarbeid - håndbok i skoleutvikling for lærere (2016) og Fortellemagi - kunsten å bruke fortellinger i formidling (2017) og Improvisasjon i klasserommet. Frigjør superkraften (2020). Deltakere på Moltubaks kurs omtaler ham som en svært dyktig kursleder, og kursene omtales som engasjerende, inspirerende og med stor praktisk nytteverdi.

Vi tar forbehold om endringer i programmet og nok påmeldte. Deltakerne vil bli fakturert ved avbud etter påmeldingsfristen.

Kart og adresse

Clarion Hotel Admiral Bergen
C. Sundtsgate 9
5004 BERGEN

Levende klassemiljø

24. september 2020
kl. 10:00 - 16:00
Clarion Hotel Admiral Bergen
C. Sundtsgate 9
5004 BERGEN

750,- (Medlem)
1 800,- (Ikke-medlem)
500,- (Studentmedlem)

Praktisk ansvarlig

Marianne Aagedal
E-post: maraag@udf.no

Faglig ansvarlig

Per Arneberg
E-post: perarn@udf.no
Telefon: 24142076

Podkast: Hvordan skape et godt miljø i klassen?