Webinar: Er det for mye skjerm i skolen?

Om arrangementet

Hvor og når?
onsdag 08. feb. kl. 10:00 - 10:45

Digitalt via Zoom

Påmeldingsfrist

08.02.2023

Praktisk ansvarlig

Marianne Aagedal
Telefon: 92428980

Faglig ansvarlig

Nils Winther Lorange
Telefon: 94866481

Den norske skolen har gjennomgått en digital revolusjon de siste årene, hvor skjermer av ulikt slag raskt har blitt det viktigste læringsverktøyet i de fleste skoler. Endringen har fått store konsekvenser for undervisningsformer og praksis, og debattklimaet har tidvis vært hardt. Velkommen til et gratis webinar der vi skal prøve å løfte noen av de mest sentrale problemstillingene.

Den norske skolen har gjennomgått en digital revolusjon de siste årene, hvor skjermer av ulikt slag raskt har blitt det viktigste læringsverktøyet i de fleste skoler. Endringen har fått store konsekvenser for undervisningsformer og praksis, og debattklimaet har tidvis vært hardt. Har det gått for fort? Hvilke følger har skjermbruken fått for undervisning og læring? Hva sier forskningen? Og hvordan oppleves det for foreldrene?

Vi får besøk av lærer Lise Røsvik, professor Øystein Gilje, direktør i Forleggerforeningen Heidi Austlid og far og forfatter Gaute Brochmann.

Velkommen til et gratis webinar der vi skal prøve å løfte noen av de mest sentrale problemstillingene! Webinaret er gratis og er rettet både mot lærere og ledere i skolen, foreldre, utdanningsmyndigheter og andre interesserte. Det bli mulighet for å stille spørsmål i chat underveis.

Meld deg på for å få tilsendt Zoom-lenke til webinaret. Det vil også være mulig å se webinaret i opptak i en begrenset periode, egen lenke til opptaket blir sendt ut i etterkant til de påmeldte.