Ledelsen tar ikke gjenvalg

Leder Steffen Handal tar ikke gjenvalg på landsmøtet i november. Det gjør heller ikke nestlederne Terje Skyvulstad og Hege Valås.

Dette informerte trioen om i dag i en epost til fylkeslederne i Utdanningsforbundet.

– Det betyr at valgkomiteen vil måtte finne og innstille på en ny ledelse til landsmøtet i november. Delegatene der vil måtte ta stilling til hvem som skal overta ansvaret for å lede Utdanningsforbundet fra 1. januar 2024, skriver ledelsen i eposten.

Les mer om ledelsen i Utdanningsforbundet

– Vi velger å bekjentgjøre våre valg i god tid før fristens utløp for å gi organisasjonen best mulig tid til en god prosess frem mot landsmøtet. Vi har ulike begrunnelser for våre valg, men siden konsekvensen er at ingen i ledelsen stiller til gjenvalg mener vi det er nødvendig å sende ut en felles orientering, skriver Handal, Skyvulstad og Valås, og avslutter:

– Vi er veldig stolte av den organisasjonen vi har fått æren av å lede og skal gjøre alt vi kan for å styre skuta trygt i havn slik at en ny ledelse valgt på landsmøtet i november kan ta over roret i januar 2024.