Bli med på ny digital streikemarkering!

Følg vår digitale streikemarkering her eller på Facebook i morgen, onsdag 27.09. kl.18.

Hvorfor streiker vi? Hvor streiker vi? Hva er siste nytt? Her finner du alt om streiken

Lærere i KS-området har nå vært i streik siden juni. Vi streiker fordi vi ikke kan akseptere lønnstilbudet fra arbeidsgiver. For sjette år på rad er lærerne i skolen lønnstapere. Vi har hatt en lavere lønnsvekst enn de andre ansatte i kommunene og fylkene. Dette skjer samtidig som lærermangelen er kritisk. Nesten hver femte som jobber som lærer i skolen mangler lærerutdanning, ifølge tall fra SSB. Til syvende og sist er dette en streik for framtidens skole.

På onsdag arrangerer Utdanningsforbundet en digital streikemarkering for alle medlemmer og sympatisører. Streikesjef i Utdanningsforbundet, Steffen Handal, skal være i studio sammen med programleder Erik Aasheim.

Arrangementet varer fra kl.18.00–18.20. Da kan du se sendingen her, eller på Utdanningsforbundets Facebookside

Meld deg gjerne på markeringen her

Engasjement i hele landet

Formålet med markeringen er å vise litt av engasjementet i hele Norge for lærerstreiken. Det blir videoer, bilder og innslag fra hele landet som speiler streikeviljen.