Vil du bidra i noen av våre råd og utvalg?

Fylkesstyret har opprettet råd og utvalg som skal bidra til at fylkeslaget får løst sine oppgaver på en god måte, samt at vi får innspill inn til fylkesstyret fra ulike medlemsgrupper, medlemmer og tillitsvalgte. Nå har du mulighet til å bidra med ditt engasjement i noen av disse råd og utvalg.

I denne omgang ønsker fylkesstyret innspill på personer som kan bidra til lederråd, pensjonistrådet og arbeidsgruppe bærekraftig utvikling. Lokallagene skal komme med innspill til kandidater innen 15.oktober og interesserte bes kontakte lokallaget sitt eller sende en epost til [email protected]

Nominasjon av kandidater til pensjonistrådet

Pensjonistrådet i Innlandet har som formål å ta vare på pensjonistmedlemmenes interesser på det organisasjonsmessige, økonomiske, sosiale og kulturelle plan. Pensjonistrådet skal bidra til å skape arenaer for debatt om aktuelle saker, og det skal være et råd som drøfter og fremme saker som gjelder pensjonistenes spesielle situasjon.

Fylkesstyret ønsker et aktivt pensjonistråd der medlemmene har bakgrunn fra ulike medlemsgrupper, virksomheter, avtaleområder og som også speiler geografien i fylket.

Nominasjon av kandidater til Lederråd

Lederrådet skal drøfte lederfaglige, utdanningspolitiske og tariffmessige spørsmål og gi rå til fylkesstyret og til sentralt lederråd.

Lederrådet skal ha en bred sammensetning, slik at ledermedlemmer fra alle medlemsgrupper er representert. Det er også ønskelig med representasjon fra ulike virksomheter og ulike avtaleområder, og fra ulike typer lokallag.

Fra fylkesstyrets side legges det opp til en møtefrekvens med minst to møter hvert semester. Rådet vil selv ta stilling til hvordan møtene skal gjennomføres.

Nominasjon av kandidater til Arbeidsgruppe bærekraftig utvikling

Fylkesstyret har bestemt seg for å videreføre arbeidsgruppe bærekraftig utvikling også i denne perioden. Gruppen ble først opprettet i 2020, og jobber i hovedsak med disse områdene:

• Hvordan skal Utdanningsforbundet Innlandet jobbe som organisasjon for å klare en rettferdig omstilling til det grønne skiftet?
  • Hvordan skal vi jobbe for at våre medlemmers stemme kommer til uttrykk i de omstillingsprosesser som arbeidsgivere står i?
  • Hvilke grep må Utdanningsforbundet Innlandet ta for å styrke fokuset ytterligere på det grønne skiftet i egen profesjon?

Arbeidsgruppen vil bestå av tillitsvalgte fra fylkeskontoret (Charlotte Hemmingsen og Thore Johan Nærbøe) og fra lokallag. Vi legger opp til to møter i halvåret og veksler mellom digitale og fysiske treff.

Utdanningsforbundet Innlandet dekker kostnader i forbindelse med reiser og møtevirksomhet. Det er ikke et krav om at man må være tillitsvalgt for å bli oppnevnt til råd og grupper. Har du lyst til å bidra inn i dette svært viktige arbeidet, eller kjenner noen som burde være med, kan du gi beskjed til oss via ditt lokallag eller send epost til [email protected] innen 15.oktober.