Om fylkeslaget

Utdanningsforbundet Østfold består av 12 lokallag i det fremtidige fylket Østfold.

Fylkeskontoret ligger i Stjernebygget, Hjalmar Wessels vei 10, i Sarpsborg. Ved fylkeskontoret arbeider ni frikjøpte organisasjonstillitsvalgte (tilsammen 650% stilling) og to ansatte. To hovedtillitsvalgte i Viken fylkeskommune (Østfold) har også kontorplasser her, i tillegg til hos arbeidsgiver.

På fylkeslagets kontor arbeider tillitsvalgte og ansatte til beste for medlemmer og tillitsvalgte i Østfold. Vi rådgir lokallagene i politiske saker, saker om lov- og avtaleverk, bistår medlemmer i personalsaker, veileder og bistår i lokallagenes økonomi, driver med politisk påvirkningsarbeid og holder kurs og konferanser for tillitsvalgte i lokallagene. Vi arrangerer også kurs og konferanser for ulike medlemsgrupper.

Du kan kontakte oss ved å ringe 23 13 80 00 (08.00 - 15.00) eller sende e-post til [email protected]

Dersom du ønsker å kontakte en tillitsvalgt eller ansatt direkte finner du kontaktinformasjon her:

Fylkesstyret eller hovedtillitsvalgte

Ansatte - se lenger ned på denne siden

Styret i Utdanningsforbundet Østfold har 13 medlemmer.

Dette styret ble valgt i mai 2023 for perioden 1.august 2023 til 31.juli 2027. Det er jevnlige møter - omtrent et møte i måneden. Vårt fylkesstyre består av leder, nestleder og 11 styremedlemmer fra de ulike medlemsgruppene. Det er vedtatt å ha to møtende varamedlemmer til styremøtene, og leder for pensjonistrådet og representant for Pedagogstudentene ved Høgskolen i Østfold innkalles med møte- og talerett.

Oversikt og kontaktinformasjon fylkesstyret, varamedlemmer og hovedtillitsvalgte i Østfold

Avbildet: Halvard Grini
Halvard Grini

Seniorrådgiver/personalleder

Avbildet: Christine Byhrø Sundell
Christine Byhrø Sundell

Økonomikonsulent

Utdanningsforbundet Østfold har pr mars 2024 2486 medlemmer som er registrert med penjsonistmedleskap. Det er et mål i Utdanningsforbundet at pensjonister skal opprettholde medlemskapet etter endt yrkesliv.

Som pensjonistmedlem opprettholder du samme gode vilkår og medlemstilbud som da du var yrkesaktiv, men til en mye lavere pris. Som pensjonist betaler du kroner 80,- per måned (2024). Du kan få hjelp og bistand i pensjonssaker i NAV, SPK og KLP og få generelle råd om pensjon og lønn på pensjonistvilkår. Vi bistår også medlemmer i klagesaker om pensjon til Trygderetten.

Pensjonistrådet i Østfold er oppnevnt av fylkesstyret og består av representanter fra våre ulike regioner. Rådet er oppnevnt for fireårsperioden 2023-27.

Pensjonistrådet ledes av Kristia Svendsen med Dag Andersen som nestleder.