Leder Geir Røsvoll

Geir Røsvoll ble valgt som leder i Utdanningsforbundet på landsmøtet i november 2023.

Geir Røsvoll er opprinnelig fra Mo i Rana, og har jobbet 18 år som lærer i Bærum, Oslo og Trondheim. Han ble tillitsvalgt i Norsk Lærerlag i 1994; først i Bærum, senere i Oslo. Han var arbeidsplasstillitsvalgt i Utdanningsforbundet Trondheim i perioden 2006-2010. Deretter ble han styremedlem, hovedtillitsvalgt og nestleder i Utdanningsforbundet Trondheim. I perioden 2013-2019 var han lokallagsleder der. Fra 2019 til 2023 var han fylkesleder i Trøndelag.

Røsvoll verdsetter strategisk arbeid og er opptatt av at Utdanningsforbundets politiske satsinger må iverksettes på riktig tidspunkt. Han er svært opptatt av politisk påvirkningsarbeid og har et brennende engasjement for hele oppvekstsektoren. Røsvoll er opptatt av at yngre mennesker lærer om den norske modellen og viktigheten av fellesskapet i fagforeningene og mener fagforeningsbevissthet er et viktig tema fremover. Bedre arbeidsforhold for lærerne må bidra til at det blir mer attraktivt å være lærer. Han er opptatt av hvordan frontfaget kan praktiseres bedre, verdsetting av offentlig sektor og verdiskaping.

Hør også denne episoden av podkasten Lærerrommet:

Episode 109: Møt Utdanningsforbundets nye leder