Medlem?
Utdanningsforbundets sentralstyre vedtok nylig flere tiltak for å styrke arbeidet med voksenopplæringen. – Målet er bedre organisering slik at arbeidet når frem til alle medlemmer og tillitsvalgte innenfor voksenopplæringen, sier Utdanningsforbundets Terje Skyvulstad.
19.02.2021
Nye tall viser at det har blitt noe flere barnehagelærere i barnehagene. – Utviklingen går altfor sakte, selv om økningen er bra, mener Steffen Handal, og ber kunnskapsministeren ta grep.
18.02.2021
Er kunnskapen om smittespredning og mutantsmitte fra barn og ungdom god nok? Rimer kunnskapen med smittevernregler i skoler og barnehager?
16.02.2021
– Krav til faglig og pedagogisk kompetanse for lærere som underviser i norsk etter ny integreringslov er viktig for at innvandrere og nyankomne flyktninger får et godt tilbud, sier sentralstyremedlem Bente Haug.
– Myndighetene må tilrettelegge for at lærere i barnehage, skole og høyere utdanning får den kunnskapen de trenger for å kunne gjøre jobben sin, sier Utdanningsforbundets Steffen Handal.
12.02.2021
Sysselsettingsutvalget går inn for å beholde dagens sykelønnsnivå for arbeidstakere. Utvalget foreslår samtidig tiltak for å gi arbeidsgivere større insentiver for å få langtidsfraværet ned – og tettere samarbeid under sykemelding.
For å sikre nasjonale prioriteringer mener vi at det er nødvendig å utarbeide en strategi for deltakelsen i det europeiske forsknings- og innovasjonssamarbeidet, herunder også i videreutvikling av Det Europeiske forskningsområdet (ERA).
10.02.2021
For å sikre nasjonale prioriteringer mener vi at det er nødvendig å utarbeide en strategi for deltakelsen i det europeiske forsknings- og utdanningssamarbeidet, og vi takker for muligheten til å gi innspill.
Levende og bærekraftige lokalsamfunn er viktige for Utdanningsforbundets medlemmer. Utdanningsforbundet ønsker derfor denne utredningen velkommen og vi vil benytte muligheten til å spille inn våre synspunkter.
08.02.2021
Hvilke holdninger har medlemmer og tillitsvalgte til spørsmål om klima og bærekraft? Hva mener de bør være prioriteringer for Utdanningsforbundets framtidige politikk på dette området?
Rapport 1 / 2021