Klimaseminaret 2020

okt

Oslo

28.10.2020 18:00:00 28.10.2020 18:00:00 Europe/Oslo Klimaseminaret 2020 Fagfornyelsen og det tverrfaglige temaet bærekraftig utvikling er hovedtema for årets klimaseminar. Kan nye læreplaner åpne opp for mer handlingsorientert undervisning og mer klimavennlige skoler? Seminaret er rettet mot lærere, men åpent for alle interesserte. Seminaret vil bli strømmet fra Lærernes hus i Oslo. Osterhaus' gate 4 A, 0183 OSLO

Det er ikke nødvendig å melde seg på for å følge strømmingen av seminaret.

Lenke til kveldens seminar

Fra programmet:

• Åpning, Steffen Handal, leder Utdanningsforbundet
  • Nye læreplaner – nye muligheter. Elin Sæther, ILS, Universitetet i Oslo
  • Action, takk! Hva kan skolen lære av unge menneskers handlinger for bærekraftig utvikling? Astrid Sinnes, professor ved NMBU Norges Miljø og Biovitenskapelige Universitet
  • Utdeling av Klimaprisen 2020
  • Matredning på timeplanen med MatVinn-prosjektet. Elisabeth Riise Jenssen, prosjektleder Framtiden i våre hender
  • Hvordan kan Grønt Flagg brukes til å styrke klima, miljø og bærekraftig utvikling i undervisningen, og samtidig sikre elevmedvirkning. Linda Cecilie Dale fra Grønt Flagg
  • Panelsamtale: Hva skal til for at skolen faktisk fremmer en bærekraftig utvikling?
    I panelet: Steffen Handal, Elin Sæther og Astrid Sinnes
    Moderator: Anne Karin Sæther

Seminaret vil bli strømmet fra Lærernes hus i Oslo.

Kart og adresse

Lærernes hus