Klimaseminaret 2021

Faglig ansvarlig

Nils Winther Lorange
Telefon: 94866481

Hvordan engasjere oss lokalt og nært og samtidig rette blikket internasjonalt? Velkommen til Utdanningsforbundets klimaseminar 2021!

I august kom FNs klimarapport som slo fast at noen av klimaendringene ikke vil gå an å snu og at de går raskere og blir mer intense. I november vendes blikket mot klimatoppmøtet i Glasgow. Hva kan vi vente oss og håpe på internasjonalt, og hvordan kan dette adresseres i norske barnehager og klasserom?

Program:

• 18:00-18:10 Åpning, Hege E. Valås, nestleder i Utdanningsforbundet
  • 18:10-18:40 Klimakrisen: Hva skjer i naturen, og hvordan kommer vi oss videre herfra? Bjørn Hallvar Samset, Senior Researcher, Cicero Senter for klimaforskning
  • 18:45-19:00 Utdeling av Klimaprisen 2021
  • 19:00-19:40 Naturen - Hvorfor skal vi bry oss? Og hvordan skal vi bry oss? Petter Bøckman og Marianne Guriby, UiO - Naturhistorisk museum
  • 19:40-20:00 Barns filosofiske tilnærminger i et bærekraftsperspektiv – Ståle Eivind Skagen og Geir Valøen, Ilabekken barnehager

Seminaret vil bli strømmet fra Lærernes hus i Oslo.

Det er ikke nødvendig med påmelding for å følge strømmingen av seminaret, men vil du å delta i Lærernes hus ønsker vi at du melder deg på. Enkel servering.