Stressmestring med Lasse Johansen

Skaun
Organisasjonspsykolog Lasse Johansen gir tips om stressmestring

Interessant og lærerikt foredrag om stressmestring med psykolog Lasse Johansen.

Publisert: 12.11.2018

Årets medlemsmøte i samarbeid med Fagforbundet og enhetslederne ble holdt mandag 29. oktober. Første foredrag (kl. 14.30-16.30) var primært for ansatte i skole, og siste foredrag (kl. 17.30-19.30) var primært for ansatte i SFO og barnehage. Enhetslederne bidrar med avspasering, noe som fører til stor deltagelse, ca 200 på hvert foredrag. Alle får pølse og brus før start.

Lasse Johansen baserte sine tips/råd på forskning, så foredraget ble en blanding av teori og praktiske eksempler. Startet foredraget med «Hvordan gjøre det verre?» Starte dagen med huffing og negative uttalelser, fokus på det som ikke fungerer, gi uttrykk for misnøye. Altså bestemmer vi utgangspunktet for dagen selv. Videre definerer han stress som «noe som oppstår når en person opplever at kravene til en ekstern situasjon er utenfor hans eller hennes oppfattede evne til å takle dem» Stressmestring handler dermed mye om prioriteringer.

Det var svært gode tilbakemeldinger fra deltagerne.