Velkommen til møte for pedagoger i barnehagene i Vågan

Publisert: 12.01.2024

Utdanningsforbundet Vågan inviterer til åpent møte for pedagoger som jobber i barnehagesektoren i Vågan. Åpent møte vil si at det i tillegg til medlemmer også er åpent for pedagoger som ikke er medlem.

Til møtet får vi besøk av Elisabeth Tobiassen fra Utdanningsforbundet Nordland. Elisabeth er inne i sin andre periode som kontaktperson barnehage og fylkesstyremedlem. Hun har lang erfaring som tillitsvalgt på flere nivå i forbundet. Elisabeth er faglig dyktig, kunnskapsrik og engasjert tillitsvalgt som kjenner lovverk, tariffavtaler og Utdanningsforbundets politikk i barnehagesektoren svært godt.

DATO:Tirsdag 23.01.24
TID: 18.00 - cirka 20.00
STED: Kantina på Rådhuset (6.Etasje)

Program:

• Informasjon om UDF Vågan, medlemsfordeler m.m. ved lokallagsleder Erna Thorsrud Ravn
  • Pizzapause
  • Når plantid bare er en plan
    - presentasjon av hovedfunn i Utdanningsforbundets undersøkelse av plantid i barnehagen v/fylkesstyremedlem og kontaktperson barnehage Elisabeth Tobiassen
  • Arbeidstidsavtalen barnehage og forskjøvet arbeidstid
  • Spørsmål fra salen

Vi serverer snacks, pizza og leskedrikk.

Utdanningsforbundet i Vågan vil jobbe for å øke bemanningen i barnehagene i Vågan og bevisstgjøre medlemmer om deres rettigheter til å få gjennomført sin plantid i arbeidshverdagen.

For å få dette til må vi etablere en tettere dialog med dere ansatte i barnehagen, fordi det er dere som kjenner hvor skoen trykker og hvilke saker som er viktige for dere. Det er dere som kan tegne bildet, fortelle hverdagshistoriene, beskrive ulempene med for få hender og fang, og om det pedagogiske opplegget som gikk i vasken fordi at noe uforutsett oppstod. Historier som Utdanningsforbundet i Vågan sammen med dere kan formidle videre til politikerne våre. Vi tror på muligheten til å rette søkelys mot viktige barnehagesaker, gjennom å øke engasjementet, etablere en tettere dialog og rekruttere flere medlemmer i barnehagene slik at vi sammen kan stå sterkt og tydelig med gode budskap foran våre lokalpolitikere.

Vi er helt avhengige av dere som jobber i barnehagene for å skape de gode historiene. Vi utfordrer derfor spesielt dere som er medlemmer om ikke bare å melde dere på, men samtidig å ta med dere barnehagelærerkollegaene på arbeidsplassen som ikke er medlem til dette møtet.

Påmelding gjøres helst her på siden vår eller via e-post til:
[email protected] (dersom noen har problemer med påmelding)

Spørsmål? Send e-post eller ring 48268861

Påmeldingsfrist torsdag 18.01.2024

Vi ses i kantina på rådhuset.