Årsfest

Utdanningsforbundet Fauske inviterer alle medlemmer til årsfest!

Dette kurset er gjennomført

Om kurset

Hvor og når?
fredag 12. nov. kl. 19:00 - 22:00

Fauske kino

8200 FAUSKE

Vis i Google Maps
Påmeldingsfrist

01.11.2021

Praktisk ansvarlig

Maria Renate Dønnestad
E-post: [email protected]
Telefon: +4791750839

Faglig ansvarlig

Anita Helgesen
E-post: [email protected]
Telefon: +4791592944

Fredag 12. november arrangeres årets årsfest.

Foredraget med Marco Elsafadi er  gratis og i Fauske kino 19.00.

Etter foredraget inviteres alle på treretters middag på Scandic Fauske. Middagen har en egenandel på 100kr, egenandelen settes inn på konto 4555.20.19753 og merkes med navn.

OBS det sendes ikke ut faktura, beløpet må overføres Utdanningsforbundet Fauskes konto.

Marco er født i en FN-leir i Libanon og var flyktning i 12 år før han fikk opphold og senere statsborgerskap i Norge i 1987. Han har gjort seg bemerket som basketballspiller i eliteserien med 12 år på det norske landslaget.

I 2002 stiftet han organisasjonen New Page som frem til 2011 jobbet med vanskeligstilt ungdom, rusproblematikk, skoleskulk, fritidsproblemer og vold. I løpet av tre år ekspanderte organisasjonen til 60 ansatte og ble dermed en meget viktig støttespiller for barnevernet i Oslo, Bergen og Stavanger. Han holder også mye foredrag om emner relatert til denne erfaringen.

I 2009 forandret livet til Marco Elsafadi seg dramatisk. Han ble rammet av en nervesykdom som førte til at han måtte sitte i rullestol. Legene fortalte ham at veien tilbake ville bli tung, og med knallhard trening, enorm viljestyrke og et positivt fokus klarte han å kjempe seg ut av rullestolen igjen.

Marco fikk prisen for «Årets mest fengslende foredrag» i 2005 og «Årets foredrag» i 2006 av kursarrangøren Confex. Under Idrettsgallaen 2006 fikk han dessuten prisen som “Årets forbilde” for sitt engasjement på og utenfor banen, og for sitt arbeid i New Page fikk han utdelt Åpenhetsprisen 2007 av Mental Helse. I 2008 fikk han Amalie Laksovs Minnepris for sitt engasjement for menneskerettigheter.

I 2013 vant Marco Elsafadi Mesternes Mester på NRK. Høsten 2015 lansertes boken «Marco – ildsjel og forbilde» skrevet av Erik Fossen. Det kan være verdt å nevne at alle Marcos inntekter fra salg av boken går til å hjelpe syriske flyktninger i Libanon.

Her kan du se mer informasjon om Marco