Reiseforsikring

Visste du at reisen starter i det du forlater hjemmet? Du trenger ikke å overnatte for at den skal gjelde. Det viktigste er at forsikringen er i orden før reisen starter. I lenka under finner du nyttig informasjon om hva forsikringen dekker.

En reiseforsikring er en av de viktigste tingene som bør være på plass før ferien planlegges. En avbestilling eller sykehusinnleggelse i utlandet kan fort gi høye utgifter, og her vil en reiseforsikring gi trygghet ved at kostnadene dekkes delvis eller i sin helhet av forsikringen.

Reiseforsikring som tilbys deg som medlem i Utdanningsforbundet, har en utvidet reiselengde på hele 90 dager per tur. Skulle du være så uheldig å bli syk på reisen, vil forsikringen ved et sykehusopphold på over 50 prosent av reisens varighet kunne gi deg erstatning eller ny reise med ubegrenset dekningssum.

Du finner mer informasjon i denne lenka med en rekke vanlig stilte spørsmål med svar.

God tur!

Kilde: Utdanningsforbundet