Julemøte i Utdanningsforbundet Lindesnes onsdag 20. november 2019

Utdanningsforbundet Lindesnes har gjennomført sitt første julemøte i nytt lokallag. Det ble holdt i storsalen på Buen med 212 feststemte medlemmer. Lokallagsleder Anita Tronstad ønsket velkommen. Nestleder i Utdanningsforbundet Agder, Silje Gran Aanensen holdt en hilsningstale fra fylkeskontoret, og fortalte om saker fra Landsmøte 2019. Hun referert til vårt siste årsmøte i Utdanningsforbundet Lindesnes der vi hadde en sak fra "Vi Utdanner Norge," hvor Kjell Einar Reitan hadde jobbet med "laget rundt læreren" og tydeliggjort teksten. Endringen ble vedtatt på vårt årsmøte, videre på Fylkesårsmøtet og til slutt innarbeidet i dokumentet "Vi utdanner Norge" på Landsmøtet. Silje presiserte i sin tale at det nytter å fremme saker på lokalt plan. Dette var et godt eksempel på det.

Vi fikk servert nydelig mat fra hotellet: Juletallerken med ribbe, pinnekjøtt og god dessert. Alkoholfri drikke ble servert. Styret i Utdanningsforbundet Lindesnes har vedtatt å følge Utdanningsforbundet sin alkoholpolitikk, dvs medlemmene må selv betale for alkoholholdig drikke.

Kveldens underholdning var The Royal Media Orchestra. De hadde komponert en egen sang om Hovedtillitsvalgt Anne Bjertnes, og sanger om personer som var tilstede i salen, navn som de hadde fått tillatelse til å bruke, og deretter hadde gjort litt "egen-reseach." De spøkte om GDPR (nye personvernregler) og stilte spørsmål ved at det var 212 påmeldt lærere, og av disse var det kun ca 50 som hadde gitt tillatelse til at navnet kunne opplyses. De avsluttet med Kahoot hvor vinnerne var gjengen fra Holum skole. Kvelden ble avsluttet med utlodning av sekker mm. Sigmund Tveiten takket av for kvelden. Styret skal evaluere og avgjøre om dette skal bli en tradisjon. Ønsker alle en fin førjulstid.

Publisert: Publisert: 25.11.2019