Årsmøte for Utdanningsforbundet Grimstad torsdag 14. mars

Publisert: 14.12.2023

Årsmøtet ble arrangert torsdag 14. mars, fra kl. 17.30 til 20.30 i Tønna på Dahlske vgs. Etter møtet ble det servert tapas.

Innkalling og saksliste

Se dokumentene her:

Kunngjøring av årsmøtet

Brev til arbeidsplassene

Sakspapirer og protokoll til årsmøtet

Sakspapirene ble sendt ut i henhold til vedtektene to uker før årsmøtet. Vi forutsetta at årsmøtedeltakerne leste papirene i forkant av årsmøtet.

Sakspapirer til årsmøtet

Protokoll fra årsmøtet

Saker og resolusjoner

Vi har tradisjon for å få inn mange gode saker fra klubbene, og dette resulterer i interessante og engasjerende diskusjoner på årsmøtene. I tillegg er det mange av sakene som blir sendt videre til fylkesleddet og sentralleddet i organisasjonen, til politikere, til kommunen og til media. Dette er vi i lokallagsstyret stolte av, og vi har gode diskusjoner på våre årsmøter.

For at lokallagsstyret skulle behandle sakene i god tid satte vi fristen til 12. januar, og vi forlenget fristen til 1. februar. Dette har de tillitsvalgte fått informasjon om helt fra tidlig i høst. I år fikk vi kun fått inn tre saker fra klubbene.

Mal - innsending av saker

Kandidater til lokallagsstyret

Valgkomiteen sendte ut informasjon om deres arbeid i god tid i forkant av årsmøtet. For å få et mest mulig sammensatt og engasjert lokallagsstyre var de avhengige av å få mange gode innspill til kandidater. Frist for å sende innspill til valgkomiteen ble satt til 9. februar. Forslag skulle sendes til leder av valgkomitéen, Line Levinsen, [email protected]

Brev fra valgkomiteen

Innstilling fra valgkomiteen

Kandidater til ny valgkomité for 2024-2026

Styret hadde ansvar for å få på plass en valgkomité som skal fungere for perioden 2024-2026, og vi ba om å få innspill til personer som kunne tenke seg å gjøre en innsats her. Vi sendte informasjon om dette til alle tillitsvalgte.

Representasjon fra fylkeslaget

En representant fra Utdanningsforbundet Agder stiller på alle årsmøter i lokallagene. I år var vi så heldige å få besøk av Line Margrethe Drange Neset.

Premie, premie, premie

I god tradisjon delte vi ut en haug med premier til mange av de som stilte på årsmøtet. Det ble også bli loddtrekning blant klubbene som sendte inn saker og resolusjoner. Hovedpremien, gavekort på kr 1000 på kulturell opplevelse i Grimstad, gikk til et medlem som var tilstede på årsmøtet. I år gikk gavekortet til et medlem ved Kvalifiseringstjenesten.

På vegne av lokallagsstyret i Utdanningsforbundet Grimstad

Anne Kirsten Lindgren Galteland, lokallagsleder