KS

Grunnopplæringen for deg som er tillitsvalgt på KS-området består av fire kurs på tilsammen seks kursdager.

Alle kursene gjennomgås det første året som tillitsvalgt.

TV1: August/september
TV2: Oktober/november
TV3: Januar/februar
TV4: Mai/juni

Dame som smiler. Foto.

TV1 - KS

TV1 -skal gi deltakerne en bred basisinnføring i vervet som arbeidsplasstillitsvalgt. Det er lagt vekt på rolle- og oppgaveforståelse, en kort introduksjon til lov- og avtaleverk, og hva det betyr at Utdanningsforbundet er en profesjonsorganisasjon. Men det viktigste med TV1 er at man som ny arbeidsplasstillitsvalgt skal bli kjent med lokallaget sitt.

27.08.2018

Dame med to fingre opp. Foto.

TV2 - KS

I TV2 - KS begynner fordypningen i kjernetemaene i grunnopplæringen, men hele veien med et praktisk fokus på utfordringer arbeidsplasstillitsvalgte kan møte.

27.08.2018

Dame med en flip over. Foto.

TV3 - KS

TV3 inneholder videre arbeid med rollen som ATV og fordyper seg i arbeid med tilsettinger og personalsaker

Dame som leser. Foto.

TV4 - KS

TV4 holdes fylkesvis og samler deltakere på tvers av alle tariffområder. Siden dette er det siste kurset, skal vi runde av grunnopplæringen med å bruke mye tid på erfaringsdeling mellom deltakerne.