Spørsmål og svar

Under har vi samlet ofte stilte spørsmål. Kanskje du finner det du lurer på her?

Er navnlappen min et nøkkelkort?

Navnlappen du mottar ved ankomst fungerer som et nøkkelkort.

Ca 30min etter kursstart, blir hovedinngangsdøren låst. Dørbryteren på døren benyttes for å komme ut og strekkoden på navnlappen må benyttes for å komme inn.

Den fungerer til: koffertrommet, hovedinngangen, takterassen og inn fra bakgården eller baktrappen.

Hvis lunsjen er i personalkantinen, vil personalet sørge for å åpne døren.

Ved endt kursdag ønsker vi at navnlappen med plastlommen blir leveret tilbake, dette fordi vi kan bruke platlommen igjen og kunne deaktivere kortet.

Hvor kan jeg sette fra meg kofferten min?

I garderoben har du muligheten til å sette fra deg kofferten din. Om du ønsker at den blir låst inne, har vi et koffertrom i garderoben som kan benyttes.
Den kan åpnes ved å bruke deltagerkortet og kode.

Har dere trådløsnett?

Ja det har vi.

Velg nettverket som heter Utdanningsforbundet og passordet vil du få ved ankomst.

Har dere sykkelparkering?

Ja, det har vi. 

Ved å henvende seg til resepsjonen ved ankomst, åpner vi porten.
Påse at kjøreporten går igjen etter deg.

Sykkelparkeringen er bak statuen i bakgården.

Kan jeg bestille taxi?

Ja, det gjør du på skjermer i resepsjonen(e). Du velger om du vil bestille taxi nå eller til senere.

Bestiller du fra skjermen i konferansesenteret, kommer taxien til Osterhausgate 4.
Bestiller du fra skjermen i administrasjonsbygget, kommer taxien til Hausmannsgate 17.

Du skal få en bekreftelse på mobil når bestillingen er fullført.

Kontakt resepsjonen hvis du trenger du hjelp.

Har dere parkeringsplasser?

Vi har desverre ingen plasser til motorkjøretøy (biler/motorsykkel). Vi anbefaler at man enten tar kollektivtransport eller sykle.

Hvis du først må ha med bil, er det gateparkering med 2 timers betaling eller parkeringshus i området.

Undersøk mulighetene før ankomst slik at du ikke kommer forsent.

Jeg skal i et møte i det andre bygget, kan jeg gå igjennom?

Desverre er det ingen gjennom gang mellom konferansesenteret og administrasjons bygget. Grunnet registrering, må du møte opp i respesjonen i det bygget kurset/møtet skal holdes.

Er du i tvil om hvilket bygg det er, er det bare å ringe kontaktpersonen i forkant.

Hvor lenge er resepsjonen bemannet?

Resepsjonen er bemannet 1time før kursstart og ca 30min etter kursslutt.
Om ingen sitter i resepsjonen etter at kurset har startet, kan man bruke ringeklokken ved inngangsdøren for å få kontakt med personalet.

Har dere teleslynge?

Ja, for brukere av hørselsapparat er det teleslynge i konferansesalen. For å få unngå forstyrrelser, anbefales det at du sitter i midten. altså ikke nærmest veggen om salen er delt.

Hvis du får problemer så har personalet muligheten til å teste teleslyngen.

Jeg bruker rullestol, hvordan kommer jeg meg til salen?

Ved ankomst blir du sluppet inn via kjøreporten og inn i heisen. Heisen tar deg til garderoben og HC- toalettet i under etg. Samt til konferansesalen i andre etg, til fojeen og ut i bakgården og til cafeen i fjernde ved bespisning.

Tar dere vare på gjenglemt?

Ja, vi tar vare på alt av det vi finner i 3 uker fra kursets siste dag.

kontakt oss eller personen som er ansvarlig for kurset ved påmelding.

Har du andre spørsmål knyttet til et arrangment i konferanseseneret?

Du kan enten kontakte oss i konferansesenteret eller send en mail til kursansvarlig.