Bli med på feiringen!

Utdanningsforbundet feirer 20-årsdag. Det markeres med seminar, langartikkel og en ny episode av podkasten Lærerrommet.

Det har gått over 20 år siden Lærerforbundet og Norsk Lærerlag slo seg sammen til Utdanningsforbundet. Det markerer vi på flere måter.

Torsdag 24. mars arrangeres det seminar i Lærernes hus. Seminaret kan følges direkte på streaming og vil også være tilgjengelig som opptak i etterkant.

Var det nå egentlig vellykket, denne sammenslåingen for tjue år siden? Klassekonflikt og kulturkræsj, saftige replikkutvekslinger og en overflod av ekteskapsmetaforer er viktige ingredienser i tilblivelsen av en organisasjon som har endret Norgeshistorien. Len deg tilbake i godstolen med denne jubileumsartikkelen om sammenslåingen: En solskinnhistorie.

Vil du heller ha Utdanningsforbundets historie på øret? Sjekk ut podkasten Lærerrommet, der Magnus Marsdal fra Manifest Tankesmie, tillitsvalgt Linn Therese Myhrvold og mangårig politisk rådgiver Jens Garbo samtaler om både fortid, nåtid og framtid.

Du kan også høre episoden her:

Episode 92: Utdanningsforbundet - historien, sakene, veien videre