Vi har nådd 9000 ledermedlemmer!

Smilende mann med grått hår holder opp to hvite ballonger hvor det står 9000.
Nå er vi over 9000 ledermedlemmer i Utdanningsforbundet. Men ingen grunn til å stoppe der, mener Tormod Korpås, som håper på fortsatt medlemsvekst. Foto: Eli Kristine Korsmo

Husker du saken «Blir vi 9000 ledermedlemmer i løpet av våren?»? Svaret er ja!

Publisert 22.05.2019

I løpet av mai nådde vi 9000 ledermedlemmer.

– Jeg er stolt av alle tillitsvalgte der ute som jobber for å rekruttere og beholde ledermedlemmene våre. Det er et viktig arbeid, og jeg har tro på fortsatt medlemsvekst. Kanskje kan 9500 være neste mål? spør Tormod Korpås, leder for sentralt lederråd.

Lederpolitikken bedre kjent

Lederoffensiven har bidratt til at lederpolitikken vår, og ikke minst hvordan fylkes- og lokallagene kan arbeide for å ivareta ledermedlemmer, er bedre kjent i organisasjonen enn tidligere.
Samtidig viser en undersøkelse til lokal- og fylkeslagene at vi har potensiale til å gjøre mer for ledermedlemmene våre.

Lederoffensiven

Det som skiller ledermedlemmer i Utdanningsforbundet fra andre organisasjoner er vår bevissthet og stolthet av å tilhøre lærerprofesjonen. Tormod Korpås, leder for sentralt lederråd

Tilhører lærerprofesjonen

For eksempel har bare to av tre lokallag innarbeidet rutiner for registrering av ledermedlemmer, og det er bare halvparten av fylkeslagene som har opprettet formell kontakt mellom lederrepresentanten i fylkesstyret og i lokallagsstyrene.

– Det som skiller ledermedlemmer i Utdanningsforbundet fra andre organisasjoner er vår bevissthet og stolthet av å tilhøre lærerprofesjonen – vi snakker med den, påvirker og utvikler den innenfra. Ikke til den og ovenfra. Derfor er det så viktig at vi er i samme organisasjon. En videre intensivering av arbeidet i neste landsmøteperiode er avgjørende for at vi skal befeste en posisjon som det naturlige valget for ledere i utdanningssektoren, mener Korpås.

Følg lederne i Utdanningsforbundet på Facebook