Hva skjer på vurderingsfeltet når vi får nye læreplaner?

Snart innføres nye læreplaner.

Vi tar diskusjonen på Lærernes hus i kveld klokken 18.00. Møt opp, eller følg sendingen på stream!

Publisert 08.04.2019

Vurdering er en av de mest spennende temaene i fagfornyelsen. I forrige uke påpekte Marte Blikstad-Balas at fagfornyelsen sier noe som gjelder for de store vurderingene, men at fredagsprøvene, repetisjonstestene og tilsvarende vil være mye opp til den enkelte lærer – og fortsatt er mye uklart når det gjelder vurderingskriteriene i de ulike fagene.

Stream av fagfornyelsen/vurdering

I kveld (mandag) kommer Blikstad-Balas for å si mer om vurdering i de nye læreplanene. Er det en tydelig sammenheng mellom fornying av innholdet i fagene og av vurdering i fagene? Hvordan skal man få til vurdering i de tverrfaglige emnene? Og gir det mening å snakke om vurdering for danning?

Med seg får hun Steffen Handal (leder, Utdanningsforbundet), Tony Burner (Universitetet i Sørøst–Norge), Arne Olav Walbye (Søndre Land ungdomsskole), Birk Blekken (Elevorganisasjonen) og Ane Krogsæter Aarre (Persbråten videregående skole), mens Martin Minken vil være kveldens moderator.

Over 150 personer har allerede meldt seg på seminaret, som avholdes i Lærernes hus, Osterhaus' gate 4 A, mellom klokken 18.00 og 20.30. Har du ikke anledning til å komme, kan du følge seminaret her i nettsaken, eller på våre Facebook-sider.

Seminaret er gratis, og åpent for alle. Enkel servering. Meld deg på her.