Tariffavtale i 100Meterskogen barnehage!

De ansatte, he representert ved Helene Gresmo Johansen, Jan Christian Lian og Kjell Endre Aasmundtveit, i 100Meterskogen barnehage kan smile fornøyd over at de endelig har fått tariffavtale. Foto: Utdanningsforbundet Oslo.

Nå sikres de ansatte regulerte lønnsbetingelser, tilfredsstillende arbeidsforhold og en forbedret pensjonsordning.

Publisert 29.08.2018 Denne artikkelen er mer enn ett år gammel og kan inneholde utdatert informasjon. +1år

Tirsdag 28. august fikk 100Meterskogen barnehage tariffavtale i PBL. Vi har gjennom et godt samarbeid med Fagforbundet og våre medlemmer i barnehagen jobbet lenge for å få dette på plass, og endelig fikk vi til en løsning! Dette betyr at de ansatte sikres regulerte lønnsbetingelser, tilfredsstillende arbeidsforhold og en forbedret pensjonsordning.

Nestleder i Utdanningsforbundet Oslo, Atle Andre Danielsen, er stolt av medlemmene i 100Meterskogen barnehage:

– Medlemmene våre har stått trygge og rakryggede hele veien. For Utdanningsforbundet er det viktig å være en konstruktiv part, og våre medlemmer har vært flotte representanter gjennom denne prosessen.

Feiret med kake

Utdanningsforbundet Oslo gratulerte barnehagens ansatte med kake. I klubben i barnehagen var de veldig fornøyde med resultatet.

– Det viktigste for oss har vært å få løftet de av oss som lå lavest i lønn, og å sikre en pensjon på linje med andre private barnehager, uttaler styrer Kjell Endre Aasmundtveit.

Tillitsvalgt for Utdanningsforbundet, Jan Christian Lian, var også henrykt over tariffavtalen.

– Dette blir et løft for barnehagen. Det blir en mer attraktiv arbeidsplass, og det viser at det lønner seg å stå sammen som fagorganiserte. Vi har fått veldig god støtte fra Utdanningsforbundet Oslo hele veien, og det har vært til stor hjelp.

– Alle barnehager skal ha tariffavtale

Å sørge for at alle barnehager har tariffavtale er noe av det viktigste arbeidet Utdanningsforbundet gjør.

– Oslo har over 400 private barnehager, og de aller fleste har tariffavtale. Men selv i 2018 er det fortsatt enkelte barnehager som står uten. Det ønsker vi å gjøre noe med.

– En viktig del av trepartssamarbeidet er regulerte arbeidsforhold, og det gjøres best gjennom tariffavtaler. Vi håper medlemmene i 100Meterskogen kan være et godt eksempel for ansatte i andre barnehager. Dette viser at hvis man står sammen og organiserer seg, så oppnår man forandring. Alle barnehager skal ha tariffavtale, avslutter Danielsen.

For ytterligere informasjon, kontakt:
Halvor Hals Kolsrud
Fylkesstyremedlem barnehage