Status i forhandlingene i Spekter

Lurer du på hva som skjer med forhandlingene i Spekter-området? Her er en statusoppdatering.

Publisert 18.05.2018 Denne artikkelen er mer enn ett år gammel og kan inneholde utdatert informasjon. +1år

Område 12 - Helse, omsorg og oppvekst

I område 12 i Spekter - Helse, omsorg og oppvekst, er det brudd mellom Utdanningsforbundet og barnehagedivisjonen i Norlandia. Partene klarer ikke enes om økonomi, arbeidstid og pensjon og forhandlingene løftes nå videre inn i fase 3 mellom Unio og Spekter. Akasiabarnehagene og Valnesfjord Helsesportsenter kom i mål i sine forhandlinger. Begge med en økonomisk ramme på 2,8 prosent.

Område 4 - Virksomheter med definerte samfunnsoppdrag

I område 4 - Virksomheter med definerte samfunnsoppdrag, er det brudd mellom Utdanningsforbundet og Studentsamskipnaden på Vestlandet (Sammen) og studentsamskipnaden i Stavanger. Også her er økonomi, arbeidstid og pensjon tema, og også her løftes forhandlingene opp på fase 3 nivå mellom Unio og Spekter.

Område 10 - Helseforetakene

I område 10 - Helseforetakene har vi tidligere informert om at det ble brudd i A2-forhandlingene. Fase 3-forhandlinger mellom Unio og Spekter er satt til 4. juni. Det samme som gjelder i område 10 gjelder også i område 13.